donderdag 19 november 2020

Royce: Beperkte schade

Als reactie op de recente forse stijgingen ondergaan beurzen tussentijdse reacties, met beperkte technische schade.

De beurzen doen, over de gehele linie, een stapje terug.  Technisch is er nog niet veel aan de hand. In mijn  Slimste Belegger portefeuille wel. Donderdag, halverwege de middag, stond mijn Slimste portefeuille op een plus van 25%. Op zich niets mis mee, maar één dag eerder bedroeg de winst nog 34%. Binnen 24 uur is 9.000 euro verdampt.  Mijn posities, enkel Turbo's Long,  zijn dus flink geduikeld.

Ik schreef het gisteren al: mijn gevoel zegt UITSTAPPEN. Overigens is daar technisch geen enkele reden voor. Alleen de Turbo Long Goud staat in de gevarenzone. De technische schade bij de andere posities is beperkt, dus blijf ik long zitten. In deze column loop ik alle posities van mijn Slimste portefeuille technisch langs (op basis van de portefeuille van donderdag om 20:00u).

Webinar Slimste

Volgende week dinsdag, 24 november om 20u vindt weer het webinar met alle coaches van de Slimste plaats. U kunt u hier inschrijven.  Doen! https://www.onlineseminar.nl/bnppa

Posities van mijn Slimste portefeuille in alfabetische volgorde.

Positie in de portefeuille: AEX Turbo Long 541

De Nederlandse beurs valt terug, na de eerdere uitbraak. De AEX-index vormt in deze pullback een mogelijke hogere koersbodem.



 

BAM Groep Koninklijke Turbo Long 1,19

BAM is technische verbeterd, nadat een koerstop 1,24 (van 9 oktober) t gebroken is.  Enkel bij een eventuele neerwaartse doorbraak onder deze steun treedt een verzwakking op.





CAC 40 Turbo Long 4.910

De Franse beurs  maakt een pas op de plaats boven de steun 5.213,67 (top van 8 juni).



Dow Jones  Turbo Long 26.440

De Dow Jones komt op adem, na uitbraak buiten de zijwaartse bandbreedte. Zolang de koers boven de voormalige toppen 28.902  weet te blijven, blijft het technische plaatje redelijk positief.


Gold World Spot (USD) Turbo Long 1.743

Deze Turbo staat het meest in de gevarenzone. De recente daling bracht de koers van Goud weer terug naar de steun 1.848,45 (bodem van 28 september).  Na een doorbraak onder steun gaat het luik open.


ING Groep Turbo Long 6,99

De recente daling brengt ING terug naar het niveau van de voorgaande top rond 7,45 van 12 juni).


S&P 500 Turbo Long 3.250

De recente correctie brengt de S&P index terug naar de voorliggende koerstoppen. Technische blijft het beeld positief, zolang de koers hierboven weet te blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten